tisdag 24 november 2009

En månad kvar...

... till julafton. Vart tar tiden vägen? Jag tycker att det inte var så länge sedan det var jul förra gången. Hur kan det vara jul igen, redan?

Ser inte direkt fram emot att börja riva i alla adventsljusstakar och annat lysande mög, men när det väl är på plats livar det ju faktiskt upp en hel del. Speciellt när man bor mitt ute i ingenstans. Undrar om vårt "pynt" kommer att få stå kvar i fönstren eller om den lille mannen ska riva ner det. Det troligaste är väl att han kommer riva ner så mycket han kommer åt. Får nog bli mest hängande stjärnor och annat "takpynt" i år.

Trots att man vet att tiden går fort så här fram till advent så blir man lika förvånad varje år. Jag har gått runt i flera månader och tänkt att det är goa tider att hitta de små julklapparna som ska hänga i sönernas julkalendrar. Nu är det bara en vecka kvar till första paketet ska öppnas och jag har fortfarande inte fixat något att hänga i kalendrarna. Visst har jag idéer, men låt oss vara realistiska, när ska jag ha tid att virka små figurer eller fixa små tomtar i filt? Eller laminera små fotoalbum till dem för den delen? Nej, det blir nog till att köpa några små (men inte för små för då äter väl lilleman upp dem) saker att slå in. Det får bli prio ett den här veckan. Vad ska ni andra göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar