tisdag 3 november 2009

Tack gode gud...

... för Tradera. Mina barn skulle ha fått gå nakna större delen av sina liv om inte tradera funnits. Jag hinner inte tvätta undan i den takt de skitar ner sig. Vi är redan inne på andra ombytet idag för båda två och då har vi ändå inte gjort någonting. Tänk hur det skulle ha sett ut om vi hade målat, varit ute och lekt eller nån annan aktivitet där barn brukar skita ner sig.

Jag beundrar personalen på dagis för det är sällan Hugo är lika skitig när han kommer hem därifrån som efter en förmiddag på hemmaplan. De måste ha hökögon och ett sjätte sinne för att hinna hindra alla potentiella fläckar från att uppstå. Kanske tur att jag inte fick jobbet på dagis ändå med tanke på att jag inte verkar besitta den där egenskapen som håller barnen fläckfria även under fri lek. Men å andra sidan... det kanske är något magiskt som vilar över dagis som gör att barnen håller sig renare där än hemma hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar