onsdag 21 oktober 2009

Dags att gå på jakt...

... men inte efter älg eller rådjur. Nej, det ska jagas större byten än så. Måste hitta någon typ av foderautomat till våra katter. Stor måste den vara också för de slåss konstant när det är matdags om de inte sitter på behörigt avstånd från varandra. Kanske finns det modeller för lejon? Den får inte vara svår att använda heller, varken för mig eller katterna. Jag vill ju kunna fylla på den med minsta möjliga arbetsinsats och katterna är inte de smartaste i världen så det får inte krävas någon tankeverksamhet från deras sida för att kunna äta.

Sen är det ju det där med att de inte får gå in, de tror nämligen att hela övervåningen är en stor toalett. Förra året byggde Magnus ett katthyreshus med två lägenheter (läs en stor låda med skiljevägg i mitten och ett hål in till varje halva) en till Våfflan och en till Lillkisen. Dessa fylldes med hö så att katterna inte skulle behöva frysa. Men nu då.... nu har vi ju fått en katt till. I våras flyttade ju MacFlurry in, var ska hon bo? Tror inte att hon kommer flytta tillbaka till grannen (Ronald McDonald, därav namnet på katten) nu när hon gjort sig hemmastad här hos oss. Livet som glädjeflicka verkar passa henne utmärkt. Visserligen är nog bordellen på trappen stängd för tillfället, men den öppnar väl igen framåt mars skulle jag tro och då gäller det ju att vara förberedd. Hon vill väl inte att någon annan ska komma och ta hennes kunder kan jag tro.

Nej... just det.... foderautomat var det. Får nog googla lite och se vad som finns.

2 kommentarer:

  1. Hittat nåt???
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Nej inte än... blir nog till att uppfinna något eget tror jag. Jag menar, mina katter äter som hästar så att hitta nåt i den storleken i en djuraffär, det finns inte.

    SvaraRadera