tisdag 27 oktober 2009

Huvudvärk

Vem har kommit på denna dumma åkomma? Vaknade inatt med världens huvudvärk och inte blev det bättre av att ha en unge sovande på armen. Ännu sämre blev det när storebrorsan bestämde sig för att lägga sig på ett styck sovande barn på arm vid 4-tiden imorse.

När det var dags att köra till dagis med Hugo konstaterade jag att jag inte ville ha båda ungarna med mig ner och frågade Magnus om inte han kunde götta in sig med Leo under täcket så jag slapp ha honom med mig. Till min stora förvåning erbjöd sig Magnus att köra ner Hugo, utan något som helst gnäll och utan att jag frågat. Jag letade tacksamt upp kläder som Hugo skulle ha på sig och kröp ner i sängen igen med Leo. Men vid det laget var Leo helt vild och skulle upp för att se vad brorsan och farsan höll på med. Tänkte att det kan han ju få så kan jag ta en alvedon under tiden.

Kom då på varför Magnus anmälde sig frivilligt, han hade ett paket att hämta på Ica och dom öppnar vid 8, strax efter att Hugo blivit lämnad på dagis. Tog min alvedon, tog på Hugo skor och jacka och passade sen på att ta på Leo hans overall över pyjamasen och sätta honom i hans holk så att han också kunde följa med. Inga protester där heller. Och inte när jag sa att han kunde handla något till middag heller.

Sen ringde han visserligen från affären för att fråga vad vi brukar ha i Chili con carne, men det är smällar man gärna tar efter att ha sluppit ifrån alla grabbarna i åtminstone en halvtimme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar