måndag 26 oktober 2009

Ibland undrar jag...

... vad mina grannar håller på med. Nu har hundmaffian varit här igen. Inte en människa i närheten så jag fick försöka lösa det hela på egen hand. Magnus jobbar så det är inte helt lätt att skrämma iväg hundar och ha koll på ungar samtidigt. Efter att ha lyssnat på hundskall under nån minut konstaterar jag att hundf*n står under altanen och skäller på en av våra kvarvarande katter. Jag far ut och stampar i golvet i hopp om att den korkade hunden ska fatta att den inte är välkommen, men inte då. Arg som ett bi tar jag på mig skorna och springer ut och runt huset till baksidan, hittar en bräda och bankar i altanväggen allt vad jag kan med den. Skallen upphör i ungefär en sekund för att sedan börja igen.

In i huset för att kolla till ungarna och ringa ett snabbt samtal till Magnus för att få fler idéer om vad man kan göra. Vi vill ju inte gärna bli av med fler katter nu. Hans förslag var att ta några grytlock och slamra med så skulle den nog bli rädd. Varför inte. Ut som ett jehu med grytlocken i högsta hugg. Det fungerade... varför kom jag inte på den idén själv? Hunden slutar skälla och trippar bort från altanen. Jag ut på andra sidan huset och bankar utav bara f*n. Hunden försvann, men tyvärr inte i någon större hastighet så det där tricket funkar nog inte nästa gång är jag rädd.

Men nu undrar jag bara.... var i h*e befinner sig mina grannar när deras hundar är här och jagar katt? Förmodligen hemma och pillar navelludd eller nåt annat spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar