måndag 12 oktober 2009

Varför sover han inte?

Sitter här med den store sonen bredvid mig och undrar varför han inte sover. Han har inte sovit ordentligt på hela helgen och borde vara jättetrött. När vi läste godnattsaga för en timme sedan höll han på att somna, men så plötsligt fick han ny energi och sprang och hämtade massa leksaker på sitt rum. Jag lade in honom i hans säng och sa godnatt och då gjorde han tecknet för att han var hungrig. Lättlurad som jag är hämtade jag en risifrutti och gav honom. Släckte lampan igen och sa godnatt bara för att konstatera att han en halv minut senare var uppe ur sängen och tände lampan igen. Det är jag och Alfons pappa.... och ni vet väl hur det gick för honom. Just det ja... han somnade på golvet efter att till slut ha hittat Alfons nalle under soffan. Jag läste boken för sonen innan... kanske han tror att det är så det ska vara?

Nåja... nu sitter jag här i min säng och klär på allt från små legofigurer till stora nallar en orange simkudde som är nya favoritleksaken för kvällen. Fråga mig inte varför denna simkudde fortfarande är uppblåst och dessutom befinner sig inne. Det är ju inte direkt badväder ute. Jag antar att det blir precis som vanligt. När den stora killen somnar kommer den lille att vakna så gott som direkt. Sen fortsätter de att turas om att sova hela lååååååånga natten. Allt för att deras mamma inte ska få sova mer än max 45 minuter i stöten.

1 kommentar:

  1. Tycker synd om dej Jenny när du inte får sova!!! Skitjobbigt när man e mitt i det. Suck, vill knapt säg det men det blir ju bättre med tiden...=) Kram på dej..//Johanna

    SvaraRadera