fredag 30 oktober 2009

sovmorgon

ända till klockan 4 tyckte Hugo att vi skulle ha. Leo hängde genast på som vanligt trots att han varit uppe mer än gång innan dess. Jag fattar inte att dom inte är tröttare under dagarna än vad dom är. Det måste ju vara något medicinskt under att inte behöva mer sömn än dom två. Antagligen är det väl ett arv från mig, för jag har alltid varit morgonpigg, men även jag vill att det ska bli MORGON innan jag går upp. Det stör mig inte så mycket att inte få 8 timmars sömn, det är att vakna så många gånger under natten som är tröttande. Man hinner inte mer än somna förrän något väcker en igen. Att få sova 2 timmar i sträck är nog lika lätt att åstadkomma som att vinna på lotto. Inga lysande odds med andra ord.

Man skulle ju kunna tro att man hinner med mycket när man är uppe så tidigt, men det gör man inte. Magnus ligger ju kvar i sängen och trynar och nån måste ha koll på grabbarna grus, speciellt Leo som är mer vild än tam. Just nu håller han på att ha kryprace i korridoren medan Hugo spelar på en liten keyboard inne på sitt rum. Fullt ös och fullt oljud med andra ord. Förstår inte hur Magnus kan sova igenom allt, det måste också vara någon medicinsk sensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar