tisdag 27 oktober 2009

Sovande barn...

... är helt underbart. Hoppas bara att det varar hela natten. När vi kom hem från mamma sov de båda två så gott i bilen. Fick bära in Hugo och fixa till honom för natten medan han sov. Lite nässpray ska väl förhoppningsvis hjälpa honom att sova gott trots den nedrans förkylningen som bestämde sig för att dyka på honom.

Leo fick pyjamas och välling och sen somnade han om så gott i sin säng. Han lär väl i och för sig vakna igen innan morgonen, men kanske inte än på några timmar i alla fall.

Vad ska jag då göra med denna underbara tid för mig själv? Tja... titta lite tv (och jag får välja kanal själv för Magnus är inte hemma), läsa lite kanske eller bara slå igen ögonen och tryna. Vi får väl se vad det blir. Förmodligen blir det antingen tv eller läsning som ofrivilligt övergår i snarkningar. Jag kan ju till och med lösa korsord i sömnen så varför inte läsa och titta tv också. Jo det är sant.... jag kan pricka in bokstäver i rutorna medan jag sover, men på morgonen undrar jag vad det är jag skrivit egentligen. Undrar om detta kan vara en egenskap att ta upp i CV:t?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar