fredag 30 oktober 2009

Han bara lödar.

Man kan ju bara undra om han blir klar nån gång. Enda anledningen till att vi fick oss en utflykt idag var för att han behövde mer grejer till sitt lilla lödprojekt. Vad det ska bli av det hela det vet nog bara de högre makterna om ens de vet.

Men å andra sidan, man ska inte klaga. Jag passade på att utnyttja ett gammalt presentkort från Expert till en ny kamera så nu ska här snart bli bilder igen. Den gamla har varit superb, men nu är den opålitlig till tusen, funkar bara när den själv vill och det är inte när jag vill kan jag meddela. Tror att den har blivit besatt av Murphy kanske.

Fick mail innan idag från den gamla kompisen jag skrev om häromdagen när lödkitet kom (ni vet han med filmnet-dekodern). Konstaterade att det måste vara 20 år sedan vi var ute och härjade som bäst, men det känns som om det var förra veckan. Kan fortfarande i vissa lägen känna absolutsmaken när jag häller upp ett glas med go'morron apelsinjuice. Ja för det var vad vi hällde i oss om helgerna på den tiden. Sedan sjöng vi Eye of the tiger och åkte rundor land och rike kring. AC:n var allas vår vän... ja inte riktigt allas förstås, vi hade en kompis som blev förkyld bara vi nuddade knappen till AC:n. Stackarn, han hade det inte lätt. Det var goa tider det. Inte för att de är dåliga nu, men på den tiden var vi odödliga. Och vem vill inte vara odödlig ibland?

På den tiden orkade man också vara uppe hela nätterna och ändå vara pigg dagen efter (inte för att jag fick vara ute hela natten, men till 1 i alla fall). Nu önskar jag inget annat än att få sova. Fast jag skulle nog egentligen inte vilja VARA 15 igen när allt kommer omkring. Men KÄNNA SIG som 15 lite då och då är ju inte fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar