tisdag 20 oktober 2009

Några steg på vägen...

... mot att få ihop den där ansökan. Jag har varit och kollat lönestatistik så nu vet jag ungefär var jag ska lägga mig. Sen har jag ringt upp en av mina gamla arbetsplatser och kollat om jag kan använda dem som referens.

Det blev ett lite lagom långt samtal med uppdatering om vad som händer och sker. Fick frågan om jag inte skulle lära mig C# (programmeringsspråk) så att jag kunde utbilda inom det för tydligen växer inte såna utbildare på träd. Visst har jag funderat på att friska upp mina programmeringskunskaper och visst vill jag jättegärna kunna C#, men det är ju inget man snyter ur näsan direkt. Och faktum kvarstår.... de flesta programmeringsjobb som finns att söka är inte precis i närheten. Vem orkar (och vill) pendla till Malmö för att jobba när man har två barn som man också vill umgås med? Nej... programmeringsdagarna är nog förbi... såvida jag inte kan få vara med på ett hörn och programmera Magnus brödrostarrobot vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar