söndag 25 oktober 2009

Vintertid ja.

Har kommit ihåg det många gånger under denna låååååånga sömnlösa natt. Men nu på morgonen när Magnus frågade om Konsum öppnar vid 7 och om han skulle köra och köpa bröd var det som bortblåst. Ingen hade kommit ihåg att plocka upp bröd ur frysen igårkväll och samma ingen hade inte ändrat klockan på spisen i köket. Han körde iväg glad i hågen vid vad han trodde var 7.30 men som ju nu i själva verket var 6.30. En stund efter han kört kom jag ju ihåg det igen och ringer till honom och säger att han får köra till macken istället för Konsum har inte öppet.

-Va! Öppnar dom inte förrän 8 i alla fall?

Jo, upplyser jag honom... de öppnar 7, men klockan är inte 7 ännu. En lång tystnad och sen säger han... nä det ser jag ju nu när jag tittar på klockan i bilen (den ändrar sig själv). Men han tog det med ro kan jag säg, skrattade lite och sa, "ja jävlar så det kan bli".

Vi får väl se vad han kommer hem med för något ätbart. Våra barn tycker väl snart att det är dags för lunch för dom har varit uppe i åtskilliga timmar, som vanligt. Leo har ju faktiskt varit uppe så gott som hela natten med några små powernap som undantag. Behöver jag säg att mina ögon håller på att trilla ur sina hålor? Får nog leta upp nån typ av tejp för att hålla dem kvar.

1 kommentar:

  1. Haha alltid roligt att läsa din blogg Jenny..=) Å då menar jag inte precis dina jobbiga nätter....
    Kram
    Johanna

    SvaraRadera