fredag 23 oktober 2009

Dessa ungar

gör mig tokig. Jag kunde ju räknat ut med röven och en kritbit att det var för bra för att vara sant att båda två somnade hyfsat tidigt igår. Jag går på det varenda gång, kalla mig korkad eller bara en sann optimist. Låg och kollade tv i en timme ungefär innan jag bestämde mig för att slå igen ögonen och bege mig till dömmarnas land. Hann inte ens somna innan Leo bestämde sig för att han inte skulle sova mer. Var uppe och stoppade in nappen i munnen på honom och lade tillbaka honom i sängen för han hade ju hunnit sätta sig upp och var i full färd med att ställa sig också. Han var tyst ungefär 2 minuter innan det var dags igen.

Nu är det ju så att man under inga omständigheter vill att Hugo ska vakna igen för då är det kört så det var bara att hämta in Leo i vår säng. Visst somnade han efter en stund, men sen har han hållit igång en gång i halvtimmen ungefär, hela natten. Vid halv 5 gav jag upp. Då var det också dags för Magnus att gå upp så det fanns inte en chans att Leo skulle somna om. När jag trött konstaterade att Leo inte är riktigt klok så kläcker Magnus kommentaren att: "Ja jag hörde när han skrek, då hade jag precis somnat" Då menar han den första gången han vaknade, vid 22.10. Efter det hade han inte märkt något. Jag lovar... man skulle kunna göra provsprängningar precis bredvid hans säng utan att han skulle vakna. Hur kan man sova så hårt?

Vid 5 när Magnus stängde ytterdörren gick också näste man upp och nu är allt hopp ute om att Leo ska sova mer. Så fort Hugo tände sin lampa på sitt rum blev Leo helt vild och skulle in dit och leka. Och på den vägen är det.

2 kommentarer:

  1. Ungar är underbara men mindre rara på natten när de inte vill sova....vad trött du måste vara....tänker på dig och är inte avis.... Har iofs nog med skit som du säkert förstått så jag är glad att min Lilla tjej sover på nätterna åtminstone......Anci

    SvaraRadera
  2. Ja inte vill jag byta med dig. Jag är hellre vaken hela nätterna.

    SvaraRadera